söndag 2 januari 2011

Uppdatering i vardagsrummet

Igår hade jag besök av familjen och då fick jag hälp att sätta upp hyllan i vardagsrummet. Även hatthyllan som på nyårsnatten nästan ramlade ner. Den vart uppskruvad med för kort skruv, väggen gav vika lite och den släppte från väggen på ena sidan. Men nu har min morfar pluggat om och satt dit en längre skruv så nu hoppas jag den sitter kvar =)

Jag har försökt få upp en hylla ovanför tv:n genom att limma med Pattex lim. Det ska kunna hålla saker för upp till 100kg/kvm men det höll inte för en hylla på 4 kg mer än ca 2 timmar.
Det ser ju fint ut men höll som sagt inte så länge. Anledningen till att jag valde att prova att limma var för att det är betongvägg. Eftersom det inte funkade fick det bli att ta tll slagborren. Igår då som sagt borrade morfar hål i väggen och vi satte upp hyllan, så nu sitter den ordentligt!! =)

Vi satte även upp den stora klockan ovaför. Jag höll i pappret med mallen, mamma mätte avstånd och mittpunkt för att sätta upp siffrorna och mormor och morfar fick se om det såg bra ut =)
Detta blev resultatet:

På hyllan står jordgloben från indiska som jag fick i julklapp =)
Lite mer saker kommer att komma upp på hyllan, så mer bilder blir det då =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar