tisdag 16 november 2010

Hallen

Här kommer bilder från hallen. Den har jag dock inte gjort några större förändringar på eftersom när jag flyttade in hade de ganska nyligen tapetsera om och lagt nytt golv där inne. Tyvär är det inte så bra tapetserat, men det får duga tills jag vet hur jag skulle vilja ha det.

Hallen sett från vardagsrummet.
Pallen är ett fynd från ica maxi, pall och förvaring i ett. Har en mindre variant i sovrummet med.
Love-skylten sitter ovaför dörren till sovrummet ;)
Garderoben sattes in för extra förvaring, har den (som det kanske syns) som städskrubb.
Hallen sett från köket.
Hatthyllan har jag köpt för ca 300 kr på rusta. Det satt en liknande i förra lägenheten jag hyrde, tyckte jättemycket om den och började leta online efter den. Hittade den för ca 500-600 kr som billigast på olika sidor, snacka om glad jag blev när jag hittade den på rusta för halva priset =)
Tavlorna är kopior av Cassandra Rhodins målningar. Jag tycker hon gjort så häftiga tavlor, men kände inte att jag har råd att köpa dom. Så jag sparade ner bilder från internet, förstorade upp dom och skickade på framkallning. Köpte billiga ramar från ikea. Summan per tavla vart på så vis ca 70 kr st. Billigt alternativ tills man har råd att skaffa äkta vara!! =)
Denna spegel är en gammal garderobsdörr som satt inne i sovrummet när jag flyttade in. Speglarna var redan fastsatta, så istället för att slänga ut den (tar varför när jag visar bilder från sovrummet) tog jag reda på den och har börjat putsa upp den lite för att få en lite romantisk stil på spegeln. Den är inte färdig än, men den funkar ju som sagt som spegel och blev även lite återvinning kan man säga =)

Så ser alltså min hall ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar