fredag 19 november 2010

Snart är det jul =)

Sitter här och lyssnar på lite julmusik, tycker det var en bra dag att börja med julstämning helt enkelt =)
Börjar bli dags att byta gardiner och få upp lite ljusslingor och ljusstakar nu snart, tänkte jag skulle visa lite av de julprylar jag köpt. Blev ju av med allt mitt julpynt i en bilbrand för några år sedan, men börjar sakta men säkert samla på mig lite nytt, inte för att jag är så bra på att julpynta för min egen del. Annat är det när man åker hem till familjen, då är det ju så mycket roligare =)

Här är lite bilder av de saker som ska upp här snart:
(bild lånad från ellos.se)
Julgardiner från ellos/jotex. Köpte panelgardiner till köket och hällängder till vardagsrummet. Har varit inne och kollat efter tillhörande duk om det fanns men upptäckt att det tydligen inte längre går att köpa dessa gardiner. Så är glad jag hann beställa dom när jag gjorde det. Ville inte ha för mycket rött i gardinerna eftersom jag inte riktigt tycker det passa till övriga färger i lägenheten, men vill ju ändå ha juligt. Tyckte dessa var så söta. Ska ta kort på dom när jag väl fått upp dom, så kanske de syns bättre än på denna bild =P

(bild lånad från ellos.se)

(bild lånad från ellos.se)
Köpte även en stjärna att ha värmeljus i som ska hänga i ett av fönstren i vardagsrummet och ljusstaken för blockljus som det står Merry Christmas på får nog stå på bordet i köket när de väl kommer.

Funderar på att köpa denna ljusstake på ica maxi:
(bild lånad från icamaxibirsta.se)
Vill ha den i vitt i så fall. Ska in och kolla på den imorgon, se om den ser lika söt i verkligheten =)

2 kommentarer:

  1. Dom där ljusstakarna från ellos var ju riktigt läckra.

    SvaraRadera
  2. ja visst är dom =) har inte fått den än, skulle komma i början av december någon gång =)

    SvaraRadera