lördag 27 november 2010

Vardagsrum

Sista och största rummet i lägenheten, vardagsrummet =) I vardagsrummet har jag gjort lite New York-/storstadstema.
Här kommer bilder från hur det såg ut innan jag pyntade om nu inför advent:

Detta är vad man ser när man står i dörröppningen från hallen, men ni fick ju en sneak peak när jag visade bilderna av hallen.
Lampan i taket är egengjord (vilket kanske syns =), det skulle bli en randomlightlampa men vart en rosa boll istället =) Gjord av en rislampa, papperssnören och tygblommor.
New York fondväggen. Älskar den verkligen!!
Har gardiner på sidan om fondväggen för att få fönsterkänsla och för att det saknas några cm på varje sida på väggen av tapeten och det är inte så snyggt men det döljs ju av gardinerna =)
Bokhyllan är från ikea och är stor och öppen på båda sidor så den är bra som rumsavdelare och går att sätta i mycket böcker, vilket är bra då jag har en hel del böcker =)

Bakom bokhyllan finns "kontorsdelen".


Ovanför tv:n ska det snart komma upp 1 hylla eller 2 och en stor klocka.
Ljuskopparna är köpta på ICA Maxi respektive Åhléns.

Ps. skåpet från ikea har jag klistrat wallstickers med stadstema. En snygg och passande detalj till temat =)

Det var bilderna av hur det ser ut i mitt vardagsrum och nu har ni fått se hela min lägenhet =)
Imorgon kommer det att komma upp bilder av hur det ser ut efter jag pyntat inför advent. Men nu måste jag springa iväg, börjar snart jobba!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar